Американски психолози оповестиха, че за пръв път са идентифицирали зона в мозъка, свързана с успешното разпространение на идеи.
Учените от Калифорнийския университет в Лос Анджелис смятат, че резултатите от изследването, които разкриват как се разпространява дадена идея и дали разпространението й може да бъде предсказано, вероятно ще допринесат за разработване на по-ефикасни здравни кампании, по-убедителни реклами и по-добри методи за комуникация между учители и ученици.
„Резултатите показват, че хората редовно се съобразяват с това дали онова, което виждат, ще е полезно и интересно не само за тях самите, но и за други хора“, заяви проф. Матю Либерман от университета. „Винаги сме нащрек дали и други хора ще го намерят за полезно и забавно – данните от мозъчните изследвания свидетелстват за това.“
На участниците били предложени идеи, които впоследствие трябвало да препоръчат, а същевременно мозъците им били сканирани. Учените открили засилено активиране в мозъчна зона, известна като темпоропариетална връзка (ТПВ).
„Установихме, че увеличената активност в ТПВ, е свързана с по-голяма способност на хората да убедят другите в идея, която харесват“, поясни Емили Фолк от екипа.
Зоната ТПВ, локализирана във външната част на мозъка, е част от специална „мрежа“, свързана с обработването на информацията за това какво другите чувстват и мислят, поясниха учените. (Източник: БТА)