Гигантите на световния пазар за спортни артикули Найки (Nike) и Адидас (Adidas) обявиха, че започват да работят с 3D печат при създаването на нови модели обувки и маратонки.
Двете компании вече разчитат на технологията за направата на прототипи на спортни обувки с невиждана в досегашната история на промишлеността скорост .
При 3D принтирането съответният предмет се изгражда чрез натрупването на много тънки слоеве от различни материали – пластмаса, метал или дори дърво.
Шейн Кохатсу, директор по иновациите в подразделението на Найки в Орегон, споделя, че с 3D принтирането разработката на модела „Vapor Laser Talon“ за професионални американски футболисти е била значително по-бърза.
„За 6 месеца успяхме да направим 12 цикъла на прототипи, които бяха тествани напълно и в крайна сметка постигнахме изключително сериозни подобрения в нашия продукт“, казва Кохатсу.
От Адидас пък казват, че благодарение на новаторската технология времето за оценка на прототип е сведено от 4-6 седмици до 1-2 дена. Преди въвеждането на 3D принтирането новите моделите се правели на ръка от 12 души, а сега за тази цел са необходими не повече от двама.
Прилагайки иновативния производствен процес, гигантите в спортния бранш стъпват на успехи в развитието на технологията, постигнати от пионери в тежката индустрия, като например аерокосмическата.
3D принтирането вече се използва за направата на персонализирани слухови апаратчета и бедрени стави. Възможно е технологията да се приложи и за направата на персонализирани обувки. (Източник: БТА)