Компютърна игра разчита страха в очите на геймъра

Според разработчиците технологията може да вкара гейминга в нова епоха. Снимка: Wikiphoto / Creative Commons

Според разработчиците технологията може да вкара гейминга в нова епоха. Снимка: Wikiphoto / Creative Commons

Геймърите – почитатели на страховитите тръпки в игрите, вече ще имат допълнителна тревога: какво може да „види“ компютърът в очите им. Заплахата идва от „София“ – нова компютърна игра в хорър жанра, разработена от специалисти от университета на Регенсбург, Германия.

Играта използва технология за проследяване на очните движения, за да определи какво мисли геймърът и да реагира в съответствие, и по-специално да увеличи дозата страх. Например, ако играчът се натъкне на зловещо извънземно и мисли, че бягството е най-добрият план, компютърът ще потърси издайнически сигнали в очите му и съобразно с тях ще нагоди действията на пришълеца.

Разработката е базирана върху сензори, които преценяват емоциите, свързани с очните реакции, даващи представа за мислите на геймъра, обяснява Кристиан Волф от изследователския екип. Волф и колегите му са вложили доста време в проучването си, за да установят как реагира играчът, когато героят му е изправен пред заплаха.

Изследването им е разкрило разнообразен набор от реакции. Ако например геймърът изследва обстановката, очите му „шарят“ по целия екран. Ако играчът обаче търси възможност за бягство, движенията на очите му издават това, насочвайки погледа към най-близкия изход. Ако геймърът иска да се скрие, е по-вероятно да се взира в посоката, от която идва заплахата.

„София“ се опитва да извлече предимство от това знание, проследявайки посоката, в която гледа играчът, и съответно променя играта, обикновено внасяйки допълнителна тръпка.

Технологията е най-подходяща за хорър игри, в които геймърът обикаля в мрачни пространства и се сблъсква със страховити същества. Тя може да залегне и в друг тип игри, като разработчиците й смятат, че ще отведе геймърството до съвсем ново ниво.

Върху технологията за проследяване на очните движения се работи от години. Досега тя е използвана основно за отчитането на реакциите на потребителите към софтуерния интерфейс. Прилагането й в компютърните игри е относително ново, отчасти защото е твърде скъпо. (Източник: БТА)

Последвай ни в социалните мрежи

Кликайки, ще ни помогнеш да продължим да пишем интересни новини. Благодарим!