Заедно с норвежката корабостроителница Fjellstrand, Siemens разработи първия в света електрически ферибот-автовоз, съобщи siemens.com. 80-метровият плавателен съд може да пренася 120 леки автомобила и 360 пътници.
От 2015 г. новият ферибот ще се използва за превоз по маршрута между норвежките градове Лавик и Опедал. Корабът е на батерии, които ще се зареждат в паузите между превозите – процедура, която отнема само 10 минути.
Всеки от корабите, използвани досега по този маршрут, изразходва средно по 1 милион литра дизелово гориво на година и отделя 570 тона въглероден диоксид и 15 тона азотни окиси.
Електрическият ферибот е разработен след провеждане на конкурс, организиран от Министерството на транспорта на Норвегия. Като награда при спечелване на конкурса, компанията-превозвач Norled е получила лиценз да оперира по маршрута до 2025 г.
Фериботът е специално проектиран, за да отговаря на изискванията на електрическата задвижваща система. Като катамаран с два тънки корпуса, той се движи с по-малко съпротивление във водата в сравнение с обикновените кораби. Корпусите освен това са изработени от алуминий вместо традиционно използваната стомана.
Дизеловият мотор е заменен с два електрически двигателя захранвани от батерия с тегло 10 метрични тона. Общото тегло на новият кораб е наполовина това на конвенционалния ферибот, което оказва пряко въздействие върху спецификациите на задвижващата система.
Фериботът, който в момента обслужва маршрута, има двигател с мощност от 1500 киловата или повече от 2000 конски сили. Батерията на новия кораб ще има мощност почти наполовина на тази – 800 киловата. При нормални условия, обаче, при скорост от 10 възела, мощност от 400 киловата ще е напълно достатъчна за обслужването на линията между Лавик и Опедал.
Стотици фериботи свързват континенталната част на Норвегия с островите край нейния бряг и осигуряват маршрути между фиордите. Използването на новата технология може да позволи обслужването на всички превози с продължителност до 30 минути в страната. (Източник: БТА)